Reputacioni im ’Nga viti 1946: Thashetheme, Konventa dhe Barbara Stanwyck

0
457

Nga Tiffany Brannan **

“Kush vjedh çantën time vjedh plehra. Por ai që më heq emrin tim të mirë më heq atë që nuk e pasuron dhe më varfëron vërtet. ” Ky citat nga “Othello” fillon “Reputacioni im” dhe është një kujtesë e fortë se si sjellja jonë, edhe nëse është me qëllim të mirë, mund të ndikojë te të tjerët.
Jessica Drummond (Barbara Stanwyck) sapo ka humbur burrin e saj. Ata kishin dy djem së bashku, të cilët tani janë 12 dhe 14. Avokati i familjes Frank Everett (Warner Anderson) është një mik i mirë dhe rehati e vërtetë gjatë kësaj kohe të vështirë, por nëna e Xhesikës, zonja Kimball (Lucile Watson), nga ana tjetër, thjesht dëshiron t’i thotë asaj se çfarë të bëjë. Kimball duket më e shqetësuar për ndjekjen e konventave sesa për lumturinë e vajzës së saj.

Kur djemtë e Jess shkojnë në shkollë me konvikt, ajo bëhet tmerrësisht e vetmuar. Mikesha e saj Ginna (Eve Arden) e fton atë të kalojë dimrin në një kabinë me të dhe burrin e saj (John Ridgely).

Ndërsa ishte duke bërë ski një ditë, Xhes takohet me Major Scott Landis (George Brent). Ata pëlqejnë menjëherë njëri -tjetrin, por pasi ajo i reziston vëmendjes së tij romantike, ai papritmas largohet. Kthehu në shtëpi, ajo përfundimisht dëgjon se Major Landis ishte vendosur pranë. Ajo rregullon që “rastësisht” ta shohë atë në një klub nate, ku ata rifillojnë njohjen e tyre, dhe pastaj fillojnë të takohen rregullisht.

Edhe pse marrëdhënia e tyre është plotësisht e shëndetshme, thashethemet vendase shpejt fillojnë thashethemet për ta. Nëna e Xhesikës e paralajmëron atë të mos sfidojë konventën për vejushat, por thashethemet në rritje e bëjnë Xhesin të dëshirojë të injorojë kritikat e të ashtuquajturve miq të saj për sjelljen e saj. Përfundimisht, ajo duhet të vendosë nëse do të ndjekë një shkurtore drejt lumturisë apo virtytet tradicionale të feminitetit dhe vetëmohimit që sjellin një rezultat më harmonik.

Nje Reputacion Ndryshe

Barbara Stanwyck shpesh mbahet mend për rolet e saj kontroverse në filmat Pre-Code, fotografi të hershme të publikuara midis viteve 1930 dhe 1934. Megjithëse Kodi i Prodhimit të Filmit (i quajtur zakonisht Kodi Hays) u miratua zyrtarisht nga Prodhuesit dhe Shpërndarësit e Amerikës ( MPPDA) në vitin 1930, nuk u zbatua në mënyrë efektive deri në vitin 1934, kur Joseph I. Breen drejtoi një degë të re të MPPDA: Administrata e Kodit të Prodhimit (PCA).

Koha e hershme, e parregulluar ishte Old West i Hollivudit, kur kineastët e xhiruan atë për biletat e auditorëve të Epokës së Depresionit, duke përdorur vlerën e shokut si municion. Megjithëse motivi kryesor pas kësaj papërshtatshmërie të marketingut ishte shitja e biletave, shumë dashamirës të filmit modern i konsiderojnë filmat Pre-Code si ndjekës të guximshëm në argëtimin amerikan. Në kontrast me përmbajtjen dhe theksin e mirësjelljes të filmave të Kodit, disa i konsiderojnë standardet Pre-Code (ose mungesa e tyre) tërheqëse. Disa festojnë personazhet femra në këto filma, të cilët kundërshtojnë rregullat morale dhe konventat shoqërore për të përparuar. Barbara Stanwyck solli në jetë disa nga këta personazhe më famëkeq, duke përfshirë Lily Powers në “Baby Face” (1933).

“Baby Face” e bazoi fushatën e saj promovuese në reklamimin e reputacionit të keq të heroinës së saj, duke përdorur etiketa si “Ajo nuk ndaloi në asgjë dhe bëri” IT “të paguante” dhe “Ajo ngjiti shkallët e suksesit – gabim gabim!” Përshtatshmëria e Barbara Stanwyck për pjesën u theksua nga etiketa, “Luajtur në mënyrë perfekte nga vajza e vetme në ekran që nuk ka frikë ta lërë veten, BARBARA STANWYCK.”

I xhiruar vetëm 11 vjet më vonë me të njëjtën aktore dhe të njëjtin njeri kryesor (George Brent) në të njëjtën studio, “Reputacioni im” paraqet një histori krejt të ndryshme. Për shkak se është një film i Kodit, ky film tregon se konventat e shkeljes nuk janë çliruese; rregullat morale ekzistojnë për një arsye.

Reputacioni i një gruaje

Gratë e para-kodit si Lily Powers tani vlerësohen si karaktere femra të fuqishme dhe fuqizuese. Duke injoruar traditat dhe konventat, këto gra përdornin trupin, dinakërinë dhe dinakërinë e tyre për të marrë gjithçka që donin, përfshirë paratë, pronat dhe burrat e grave të tjera. Ata sfiduan konventat morale të brezave të mëparshëm, me nënkuptimin se promiscuiteti ishte mënyra moderne. Edhe pse jo të gjitha vajzat e këqija të Para-Kodit jetuan të lumtur përgjithmonë, ato rrallë u përballën me pasojat që padyshim do të kishin pasur gratë që silleshin kështu në vitet 1930.

Në të kundërt, “Reputacioni im” tregon pasojat e sjelljeve të pafajshme, por të pasakta. Për shembull, Jess injoron gjykimin e saj më të mirë duke vizituar apartamentin e Scott. Ata shpejt vendosin të shkojnë në një restorant, por jo para se të shiheshin nga një nga miqtë e nënës së saj. Shumë shpejt, të gjithë në qytet po flasin për romancën midis vejushës së re dhe ushtarit të pashëm.

Thashethemet nuk qëndrojnë vetëm në pëshpëritje, megjithatë. Ajo përshkallëzohet shpejt deri në atë pikë sa ta bëjë atë një të dëbuar shoqërore. Qëndrimi i shoqërisë “më i shenjtë se ti” bëhet gjithnjë e më hipokrite për Jess, e cila ndihet e nxitur drejt rebelimit nga supozimet e miqve të saj gjykues. Sidoqoftë, kur djemtë e saj dëgjojnë dhe besojnë thashethemet, ajo kupton se një reputacion i sulmuar gjithashtu ka pasoja.

Në qendër të kësaj enigme është nëna e Jess. Që nga paraqitja e saj e parë, ne besojmë se ajo është një grua dominuese që e trajton vajzën e saj të rritur si një vajzë e vogël. Respektimi i saj ndaj konventës shkon përtej logjikës dhe konsideratës për të tjerët, veçanërisht në lidhje me Xhesikën. Veprimet e saj duket se demonstrojnë se vajza e saj e pikëlluar nuk ka të drejtë të përpiqet të krijojë një jetë të re për veten nëse kjo mund të kundërshtojë sjelljen e duhur për vejushat.

A janë në kundërshtim Lumturia dhe Konventa?

Të ndjekësh zemrën e dikujt është një temë e zakonshme në argëtim. Në filmat e Epokës së Artë, si në fotografitë më moderne, lumturia dhe dashuria përshkruhen si kërkime më shpërblyese sesa fama, pasuria dhe format e tjera të suksesit në botë. Sidoqoftë, në filmat e Kodit, lumturia mund të shijohet vetëm nëse arrihet me mjete të sinqerta, dhe dashuria që është e pastër vetëm është e lavdishme.

“Reputacioni im” ndjek këto standarde të moralit tradicional, duke vënë përgjegjësinë e nënës mbi nocionin romantik për të bërë atë që e bën njeriun të ndihet mirë. Kur Jess mëson se Scott po vendoset në Nju Jork dhe pastaj jashtë shtetit për të luftuar në Luftën e Dytë Botërore, ajo vendos ta shoqërojë atë në Nju Jork në mënyrë që ata të jenë bashkë sa më gjatë që të jetë e mundur. Edhe pse Jess dhe Scott nuk do të kishin kurrë një marrëdhënie imorale, bashkimi i tyre do të jepte pamjen e një.

Kur Jess ka mbaruar paketimin, ajo kupton se djemtë e saj, të cilët dëgjuan thashetheme për nënën e tyre në një festë atë natë, kanë ikur. Ajo i ndjek ata në shtëpinë e nënës së saj, ku u shpjegon atyre se dashuria e saj për Major Landis nuk e pakëson dashurinë e saj për babanë e tyre. Ndërkohë, ata e bëjnë atë të kuptojë se udhëtimi i saj i afërt është i gabuar: Ai konfirmon të gjitha thashethemet e mbrapshta që kanë dëgjuar, dhe do ta bënte këtë edhe për të gjithë të tjerët.

Në këtë pikë, ne e kuptojmë se nëna e Xhesikës ka pasur qëllime të mira gjatë gjithë kohës. Ajo uron me simpati vajzën e saj për veprimin e duhur, duke thënë: “hardshtë e vështirë të bësh atë që është e drejtë ndonjëherë”. Zonja Kimball përmbledh me mençuri pse konventat dhe traditat janë kaq të rëndësishme, edhe nëse ndjekja e tyre është e dhimbshme: “Të rinjtë i urrejnë konventat, por ndërsa rriteni, do të kuptoni se konventat u krijuan sepse kishte nevojë për to.”

Ky film tregon se Kodi i Prodhimit të Filmit ishte shumë i ngjashëm me konventat. Rregullat e tij u vendosën në mënyrë të ngjashme sepse kishte nevojë për to. Si rezultat, ajo paraqet një heroinë frymëzuese femërore dhe tradicionale, e cila është e mirë, e kujdesshme dhe bujare, duke vënë detyrën e saj amtare në radhë të parë. Ajo është një personazh femëror që më duket vërtet fuqizues.

** Tiffany Brannan është një këngëtare 19-vjeçare e operës, kopjuese e historisë/bukurisë së cilësisë së Hollivudit, recensent filmi, historiane e modës, shkrimtare udhëtimesh dhe shkrimtare baleti. Në vitin 2016, ajo dhe motra e saj themeluan Pure Entertainment Preservation Society, një organizatë kushtuar reformimit të arteve duke rivendosur Kodin e Prodhimit të Filmit.